1. Trebuie sa schimb casa de marcat cu rola de hartie cu una cu jurnal electronic acum?
DA. Sanctiunile vor incepe sa fie puse in aplicare incepand cu 31 martie 2021 pentru contribuabili .
2. Cum se transmit datele necesare raportarilor la ANAF acum si in viitor?
La momentul actual datele se copiaza pe SD cardul extern inclus pe casele de marcat, iar pe viitor prin intermediul WiFi , al portului ethernet inclus pe casa de marcat cu jurnal electronic sau prin modulul GPRS (optional).
3.Cand trebuie sa schimb memoria fiscala?
Memoria fiscala nu trebuie schimbata in urmatoarele cazuri – intrucat exista maxim 16 modificari de antet permise pe casa de marcat: art.4 alineat 10 OG92/2003
Nu este obligatorie înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putând fi utilizată până la umplere, în următoarele cazuri:
la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscală al utilizatorului;
la schimbarea formei de constituire a societăţii comerciale fără modificarea denumirii acesteia;
la modificarea denumirii şi/sau adresei societăţii comerciale dacă se păstrează codul de identificare fiscală;
la mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă;
la schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
în cazul inactivităţii temporare a utilizatorilor, anunţată organelor fiscale, potrivit legii;
în cazul unor erori constatate după fiscalizare privind înregistrarea datelor din antetul bonului fiscal;
4. Ce presupune operatiunea de fiscalizare?
Operatiunea de fiscalizare presupune introducerea datelor de identificare ale utilizatorului – antet, cote tva, ora ,data , serie fiscala in casa de marcat precum si in Registrul Unic National de catre tehnicianul de service autorizat de importator.
5. Este necesar contractual de service ?
Contractul de service este obligatoriu conform art.102 alineat 8 si 9 din HG479/2003 completata cu HG804/2017 .
„(8) Distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz.
(9) În situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service-ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenţii”
6. Apare factura simplificata (CUI Client pe bon)?
DA. Aveti posibilitatea sa introduceti CUI/CIF pe bon in cadrul operatiunii de vanzare.
7. Pot fiscaliza singur casa de marcat (pe cont propriu), doar mergand la fisc cu ea, deja programata, odata ce am toate documentele necesare?
NU. Operatiunea de fiscalizare se face numai de catre un tehnician autorizat.
Depunerea documentatiei pentru obtinerea NUMARULUI FISCAL necesar fiscalizarii casei de marcat se face de catre utilizatorul casei de marcat sau de catre firma de service la incheierea contractului de service in 2 moduri :
online cu formularul C801
depunere fizica la ghiseele ANAF
8. Pot programa casa de marcat utilizand doar instructiunile dvs (manual de utilizare)?
DA . Absolut toate informatiile sunt continute in manualul de utilizare.
9. Pot adauga ulterior produse, servicii, schimba preturi (pe baza manualului de utilizare)?
DA . Absolut toate informatiile sunt continute in manualul de utilizare .
10. Daca sunt neplatitor de tva si intre timp devin platitor de tva sau viceversa trebuie sa schimb memoria fiscala?
NU. Vedeti articolul 3 de mai sus
11.Am posibilitatea sa folosesc toate cele 8 metode de incasare specificate in lege?
DA .Toate casele de marcat pemit cele 8 modalitati de incasare prevazute de lege .